barell

Događaj

10. jul 2014.

Energično kidanje flastera – Tikveš za neupućene

Radionica i koktel Vinarije Tikveš u Beogradu. Predstavljeno i promovisano novo vino ove vinarije sa etiketom - Domaine Lepovo

U vezi najnovijeg hepeninga Vinarije Tikveš od pre dva dana u Beogradu, postoji jako puno opravdanja flasterskom prilepljivanju našeg drevnog: „Ko o čemu, baba o uštipcima“. Međutim, ta vinarija ima nešto novo u životu, pa se kao i uvek, potrudila da nam tu novinu prezentuje. Agilnost koja je za svaku pohvalu, ljubazan odziv na još ljubazniji poziv i eto nas u društvu jednog od najvećih enologa današnjice, Filipa Kambija, koji već pet godina, na uzajamnno zadovoljstvo blombirano konkretnim uspesima, konsultantski sarađuje sa balkanskim vinskim gigantom iz Kavadaraca. U pratnji Marka Stojakovića, sjajnog mladog enologa koji svakodnevno o vinima Vinarije Tikveš brine, gospodin Kambi nas je proveo kroz ono što najbolje radi.

Kad smo već kod flastera i lepljenja etiketa (ne vinskih, nego onih opšteg tipa), ova makedonska vinarija ima jednu ogromnu, zašvajsovanu preko dobrog komada organizma. Etiketa – „Ma oni su SAMO industrijska, jeftina priča“, ozbiljno svrbi vlasnike Tikveša. Akcijama pod nazivima: Bela Voda, Barovo i sada najnovije – Lepovo, zarolane su ivice tog „flastera“ pa se isti energično vuče u cilju skidanja. Flaster se skida brzo ili je radnja bolna i aljkava. Neko ko vodi posao u Tikvešu to jako dobro zna. Sa strane posmatrano, gotovo frontalno plasiranje lepeze ekskluzivnih brendova upravo predstavlja pokušaj naglog uklanjanja flastera. Za sada i više nego uspešno.

Utorak je dakle, bio dan dva imenjaka, dva Filipa. Onaj prvi, Filip Kambi, neprikosnoveni znalac svog zanata, predstavio nam je na konkretan način sve ono što čini da vina iz Tikveša budu danas tu gde jesu. Čisto za baždarenje repera odabranih, gospodin Kambi je doneo iz svoje lične kolekcije i par vinskih stobodnih uzoraka, u smislu tečne vizit karte. A drugi, Filip (Felipe) Skolari (selektor Brazila), pokazao je svetu kakav je ubogi šarlatan, zevzek i neznalica, pošto je nemačka kaznena ekspedicija izvršila temeljnu dezinsekciju nad svim aspektima njegove žoharske „stručnosti“. Da nas Filip Kambi nije razgalio produktima svoga rada, možda bi i pokazali neki izotop empatije prema malim građanima Brazila koji nisu krili suze posle debakla. Nepozivanje Ronaldinja u reprezentaciju je nešto kao pokušaj da vino pravite u musavoj najlon kesi. Dobro, i bušnoj!

Na radionici je, da se vratimo ozbiljnijoj temi, vredelo biti prisutan i zbog razbijanja predrasuda. Naime, kada vas dovedu pred Bulov prekidač i postave pitanje: Barovo ili Bela Voda, odgovor je uvek bio – Barovo! Nepogrešivo, zadrto i isključivo – Barovo! Fakt da je na raznim ocenjivanjima Bela Voda bila perjanica Tikveša samo pojačava naklonost ka Barovu, ako ništa, ono bar zbog neopravdane titule „autsajdera“. Sa tim se selo i trajalo je dok je trajalo „belo“. Međutim, crvena Bela Voda, godište 2011, predstavlja apsolutno najveće prijatno iznenađenje radionice. Do zla Boga kompleksno, voćno i moćno, a opet, izuzetno elegantno, sa prolongirajućom završnicom, ovo vino se nalazi na nezadrživoj uzlaznoj putanji.

Razlog celovečernjeg druženja (individualno ograničenog početkom utakmice: Nemačka – pokušaj Brazila), pre svega je bila promocija šardonea iz novopazarenog segmenta Tikveša – Domaine Lepovo. Epizoda Lepovo je nastavak širenja Tikveša kao ozbiljne firme na izvestan broj malih, butik priča. Sa ove lokacije se sa velikim intersovanjem očekuju još dva crvena vina: Pino noar i kupaža vranca, merloa i kaberne sovinjona, ali o njima dogodine. Za ovu priliku je donet samo šardone. Nakon pomenute Bele Vode, jako je teško bilo šta konkretnije reći o ovom šardoneu. Još smo mladi za taj nivo anticipacije. Svakako da su svežina i mineralnost aduti ovog vina, kao i diskretan „dodir drveta“ na nivou od 20 – 30%. Taj deo je i više nego očigledan.

Po završetku radionice upriličen je koktel, na kome su se i novopridošle zvanice upoznale sa novim šardoneom Domaine Lepovo. Pored već standardne „vinske ekipe“ i prijatelja kuće Tikveš, koktelu su prisustvovali neizbežni i medijski poželjni „selebritiji“, odnosno ljudi koji nisu baš potpuno nepoznati, a bave se javnim poslom. No, to je već zabava za neke druge portale. Za plasman vesti o bilo čemu su tim portalima i magazinima takve osobe neophodan alibi. To je gotovo svetski manir i predstavlja glamur planetarne bede u svoj svojoj raskoši. Ako babu davite u kreču ili bodete špenadlom vudu lutkicu nesretnog Skolarija, a želite medijsku pompu, nije zgoreg da vam radnju nadgleda neka starleta. Svima je jasno ko je bio najveća zvezda okupljanja. Naš stari znanac, vinski saborac, gospodin Filip Kambi, lično!

 

Profesor Dionisije

"Kad se pravi genije pojavi, možete ga poznati po tome što se sve budale nalaze u savezu protiv njega."

Džonatan Svift