barell

Lično

30. oktobar 2015.

Poker – Putešestvije jedne korpice

„Hajde da obuhvatimo sve te događaje na kojima učestvujete i sažmemo u jednu lepu reportažu!“ „Ali mi ne stajemo. Nasilno prekini nit i sam izaberi trenutak...“

Na našem vinskom tržištu, koje većina entuzijasta obožava da zove – vinska scena, postoji nekoliko baš angažovanih vinarija. Prva strateška varijanta hiperaktivnih vinarija je ona „linearna“, strogo vinska, koja svoje promotivne aktivnosti vezuje isključivo za sve izotope vinskih festivala i sajmova. Dominantno urezivanje u memoriju naroda (mahom istog) koji sve te događaje obilazi trošnim tabanima ima priličnog rezona. Prosto, kada ste uvek pred očima, onda vas se jako teško može nevideti. Drugi strateški oblik bi nazvali „disperzivnim“ i on kreira sublimantnu sliku o vinariji kao nezaobilaznom faktoru svega u čemu vino iole ima smisla. Pošto vino nema smisla u konačno malom broju slučajeva, ovakav pristup otvara širok spektar mogućnosti za pozicioniranje.

Prethodnih mesec dana smo pratili aktivnosti vinarije Deurić i puno toga registrovali iz njihovih poteza. Prva promotivna etapa za ovu mladu vinariju je bila demonstracija trenutne forme njihovih vina na zatvorenoj degustaciji u konceptualno sve raskošnijoj vinoteci „Wine & Pleasure“. Već smo komentarisali gotovo neverovatnu hrabrost „Deurića“ kroz izlazak na vinsku scenu sa vinima iz prethodne godine. Pogotovo je za poštovanje kuraž koja se zove pino noar iz 2014-te?! Kada smo se prvi put sreli sa „Talasima“, odnosno Belim (90% šardone, 10% traminac) i Crvenim (90% pino noar, 10% merlo), bilo je očigledno da nisu dovoljno odležali u bocama (Ako su uopšte i ležali!?) i da ćemo pravo stanje stvari imati tek kroz par meseci, kada se vinski molekuli „opasulje“, presaberu i usklade.

Prisutni u vinoteci „Wine & Pleasure“ su bili vrlo prijatno iznenađeni razvojem „Talasa“. Nekih konkretnijih sugestija nije bilo. Naprosto, izvučen je maksimum i to je konstatovano na neskriveno zadovoljstvo g. Mitra Deurića, vlasnika vinarije, i Gordane Čučković, komercijalno-promotivne „multipraktik mašine“ u „Deurića“. Neke od „distributerskih ajkula“ su svoju saradnju sa „Deurićima“ započele upravo nakon te degustacije, pa bi se moglo reći da je ona imala efekta u komercijalnom smislu. Angažovanje g. Dejana Maslovare, vlasnika vinoteke i njegovog tima, naprosto nikada nije uzaludno. Putujuća dekorativna „Deurić korpica“ sa dva vina, malo grožđa, nekoliko jabuka i suvog lišća loze, pokupila je keca pik.

Na zbiranje i keca herc, kopica je stigla u hotel Ziru, na WESTM 2015. Konkretno, „Winter, Events & Spa Travel Market". Po običaju, hrabro braneći poziciju vinarija do srži posvećenih vinskom turizmu, jedino je Vinarija Deurić imala svoj astal, među silesijom, mahom turističkih agencija. Veliki broj sastanaka koje je održala delegacija vinarije sa zainteresovanim strankama urodili su i nekim konkretnim plodovima. Uostalom, u pitanju je vinarija koja ima mogućnost pružanja vrhunske celodnevne zabave i najzadrtijim baksuzima. Na veliku radost naše redakcije, u tome nikako nisu usamljeni, ali su se na ovom festivalu jedino oni pojavili. Sa svojom čuvenom korpicom... I pokupili keca herc, brzinom kojom je to činio Dok Holidej, stomatolog iz Džordžije, sklon kocki.

Na promociju prva dva Talasa, većinu novinara iz Beograda je povela CPG (Color Press Group). Ovogodišnji sajam knjiga, CPG je doživela vrlo ozbiljno i svoj štand obogatila, pretpostavljate čijim vinima. Korpica se u Hali III osećala kao kod kuće. Doduše, nije joj to prvo „parkiranje“ pod kupolama Beogradskog Sajma. Bila je tu i na BeoWine Fair-u. Učešća vinarija na Sajmu Knjiga deluju baš prirodno. Vino i knjiga su brat i sestra od različitih roditelja. Efekti ovog prezentovanja Vinarije Deurić, u sadejstvu sa CPG su bili najočitiji na „rumenim“ licima kolega sa komšijskih štandova. Šalu na stranu, vinarija je i ovom prilikom izazvala izuzetnu pažnju posetilaca, nenaviknutih na ovakvu fuziju. Postoje indicije da su još neke vinarije uzele učešće na Sajmu Knjiga, ali nemamo pouzdane informacije. Ono što je pouzdano i nepobitno, to je... Naravno, korpica je uzela i keca tref!

Dobro, pošto smo sve pretvorili u poker, odnosno najoštriji mentalni obračun od postanja, red je da tako i završimo... Naime, anticipiraćemo keca karo, na predstojećem „Festivalu srpskih vina i rakija“, u beogradskom hotelu Crown Plaza. Ovo je verovatno i najlakši as za putujuću ukrasnu korpicu. Oni koji će doći na festival, ako ništa drugo, neće biti iznenađeni pojavom Vinarije Deurić. Ova vinarija za poštovanje je krenula u svoju partiju pokera beskompromisno... Pošto je očigledno da partiju dobijaju, svima koji poštuju njihov rad, a ne prisustvuju delovima partije, ostaje da se nadaju da je ulog veliki. Dobit je u skladu sa ulogom, a ulog je sve vreme transparentan. Kao svedoci sakupljanja asova, možemo samo konstatovati da već i sama korpica ima ozbiljnu materijalnu vrednost. Mada, na poziciji talismana, za „Deuriće“ ona tek ima nemerljivu vrednost. Svoju partiju je dobila i jedva čeka sledeću...

 

Vinovnik

 

Profesor Dionisije

"Kaže se katkada za kritičare, da ne pročitaju do kraja delo o kome su prinuđeni da pišu. Da bi se znala sorta i kvalitet vina nije potrebno popiti celu bačvu."

Oskar Vajld