barell

Događaj

1. februar 2015.

Februarske sigurice

Drugi mesec u godini ima dve nezaobilazne kote u četvrtoj dimenziji: Sveti Trifun & BeoWine fair

Pasionirani kladioničari barataju terminom koji nam se na petama ušunjao u svakodnevni rečnik. Kada je verovatnoća nekog događaja, po mišljenju konzilijuma eksperata, apsolutna jedinica, oni to zovu od milja – sigurica. Prva ’artija kalendara je završila u kanti za đubre i na redu je druga. Stigao je februar, koji u vinskom smislu ima dve sigurice. Jedna je vekovima fiksirana i disperzivna, a druga je prostorno fiksirana, ali se po tom februaru šeta levo – desno. Pogađate, prvi događaj je proslava Svetog Trifuna. To je onaj angažovaniji burazer od strica Svetog Valentina. Trifke je intergalaktički dobroćudni Vojvoda zadužen za vino, a ovaj drugi ima jednako težak zadatak na svetačkim kostima – zaljubljivanje! (zatelebljivanje, zablesavljivanje, zabudaljivanje...)

Dakle, već vekovima je u pitanju 14. februar. Sveti Trifun se slavi po vinogradima, vinarijama, vinotekama, kafanama... Jednom rečju, svugde gde je vino važno. Da je tih mesta sve više dokazuje empirija, pošto nam vino očigledno postaje sve bitnije. Sveti Valentin se slavi: pojedinačno (medicina upućuje da to nije nastrano i leči od stresa), u parovima (nekako najprirodnije) i malo grupnije (znaju ljudi da žive)... Tako da je taj datum nesumnjivi praznik, pošto svako normalan voli vino, voli nekoga ili voli i ljude i vino. Ljudi koji ne vole ni vino ni ljude, odgovorno tvrdim, nemaju praznik.

Druga februarska sigurica se u vinskoj Srbiji zove BeoWine fair. Festival koji je od pastorčeta sajma turizma, preko prespektivnog deteta, avanzovao u nezaobilaznog i omiljenog člana sajamskog domaćinstva. Simbiotsko prožimanje sajma turizma i sajma vina prevazilazi golu svrhu praktičnosti, pošto se vino i turizam, na oduševljenje poslenika koji se ovim poslovima bave, preklapaju sve više u praksi. Čedo te simbioze je i vinski turizam, koji gotovo iz sata u sat dobija na značaju. Ovogodišnji BeoWine fair je šesti po redu i održaće se na Beogradskom Sajmu (19. II – 22. II).

Poseban akcenat, kada govorimo o ovogodišnjem sajmu, redakcija Vinovnika stavlja na fuziju. Nije retka praksa da se pred ovaj događaj prave geografske „koalicije“ i da se nastupa kolektivno. Svako ko je bio bar na jednom, zapamtio je zajedničke nastupe „Župljana“, „Negotinaca“, „Jagodinaca“, a posebno braće sa juga Srbije (KiM)... Ove godine će biti jako interesantan štand „Šumadinaca“. Frontalna prezentacija ovog blokbaster klastera svakako predstavlja jedan od najsnažnijih generatora magnetnog polja. Ubrzano grupisanje vinarija zbog nasušne potrebe za zakonski regulisanom zaštitom geografskog porekla će verovatno u nastupajućem periodu dovesti do izvesnih modifikacija vinskih manifestacija. Tome se svako dobronameran raduje, pošto je svaka akcija koja prezentuje kolegijalnost, dobre odnose i profesionalizam, a smanjuje troškove, za svaku pohvalu. Zato ćemo tu malo jače uperiti svoj reflektor. Vidimo se na sajmu!

 

Profesor Dionisije

"Danas se uopšte ne isplati imati pare!"

Snowy White